| Uutiset | Koodikirjasto | Wiki | Keskustelut | FAQ | Info |
Keskustelut - Kommentit & ehdotukset - Mureakuhan uutisetGrez 23:34 28.12.10 Onko tosiaan niin, että 1,5 vuoteen ei ole tapahtunut mitään uutisoimisen arvoista? ddf 02:59 29.12.10 Samaa on tullut itsekin ihmeteltyä. Luulisi tuon jossakin määrin karkottavan uusia kävijöitäkin, kun etusivun perusteella sivusto vaikuttaa kuolleelta. jme 07:02 29.12.10 No siitä vaan juttua kirjoittamaan. Ei varmaan Akirokaan tykkää huonoa... weicco 08:07 29.12.10 Voisin ohjata kaikki noi Microsoftin uutispostit Kuhan etusivulle niin olisi pilveä täynnä sekin :D editoitu: 10:01 29.12.10 Akiro 10:01 29.12.10 Siitä vaan uutisehdotuksia lähettämään.. Vakavammin puhuen niin tämä ei kyllä ole uutissaitti, olen jo pidempään miettinyt noiden poistamista etusivulta koska uusia "uutisia" ei ole kukaan tekemässä, mutta en ole keksinyt miten etusivun muotoilisi fiksusti uudestaan. Sikanaama 16:06 29.12.10 Jospa uudet keskustelut ja uutiset vaihtaisi paikkaa? Tai sitten siihen tulisi uusimmat postaukset? peran 21:33 29.12.10 FAQ etusivulle ? Hyvällä lykyllä vähenisi koodi mulle heti kiire. Toisaalta se antaisi sitä kuvaa, mikä minulla on Mureakuhasta: Hivenen tyly, asiallinen ja asiantunteva ammattilaissaitti. Jari_Kettunen 22:03 29.12.10 Varmaankin pieni facelift olisi paikallaan. Nyt kaikki palstan web-designerit piirtämään leiskoja ja äänestys pystyyn. Sivustohan on ihan koodarin tekemän näköinen. weicco 08:06 30.12.10 Hirvee homma leiskanväännössä. Hakee vaan täältä http://www.freewebtemplates.com/ Mythrell 12:59 30.12.10 Vaikka aika harvakseltaan tulee täällä käytyä, pistää kieltämättä joka kerta silmään tämä retro-lookki. Ei sillä, ennemmin vanhahtava kuin fläshähtävä. :) Uutiset on yleensä juurikin tuommoisia, jos sivustolla ei varsinaisesti uutisoida mistään niin eipä niitä yleensä tule. Itse laittaisin etusivun "joomla" tyyliin, uusimmat asiat heti tiskille niin kestää helpommin mukana siinä mitä uutta sivuilla on. Esim. wiki artikkelien päivitys/lisäys ilmoitus varmaan toisi kivasti sinne lukijoita ja päivittelijöitä jos se näkyisi heti etusivulla jossain :) Lebe80 20:17 30.12.10 Itse antaisin ääneni myös ihan "valmistemplatelle". Ja itse en ymmärrä miten vanhahtava ja fläsähtävä ovat mitenkään toisiaan poissulkevia. Fläshillä on ihan yhtä helppoa tehdä vanhan näköinen fläsh-saitti, kuin html:llä vanhahko ja kömpelö html-saitti. Face-liftiin kaivataan enemmänkin uusia trendejä ja uusien tekniikoiden hyödyntämistä. Jari_Kettunen 21:26 30.12.10 Miten olisi keskustelut suoli24 tyyliin. yksi pitkä keskustelulista uusin ylimpänä. Uutta viestiä laadittaessa voisi valita combosta kategorian. Jos käyttäjä haluaisi voisi hän sitten keskustelunäytössä heittää filtterin kehiin ja laittaa itselleen defaultiksi. Näin keskuteluketjuun filtteröityisivät vain ne ketjut kategorioista joita hän haluaa seurata. Yksi kategoria voisi olla uutiset nykyisten keskusteluryhmien lisäksi Lebe80 20:52 2.1.11 En ole ihan varma ymmärsinkö Jari_Kettusen filtteröinnin oikein, mutta kuulostaa juuri siltä, ettei tuota osaisi kukaan käyttää oikein aluksi, ja filtterit saattaisivat jäädä päälle niin, että useita viestiketjuja menisi käyttäjiltä ohi. Samalla keskustelualue saattaisi muuttua hyvinkin sekavaksi. henri_aleksi 23:19 2.1.11 Ilmeisesti Jarin ajatuksena ei ollut puuttua keskustelufoormiin lainkaan vaan käyttäjä saisi asettaa "feedejä haluamiinsa aihe-alueisin". editoitu: 08:20 3.1.11 Jari_Kettunen 08:19 3.1.11 Ilmeisesti ajatukseni oli liian yksinkertainen. Ajatus oli että keskustelujen aihealueista luovuttaisiin sellaisenaan kokonaan. Olisi vain yksi keskustelualue. Keskustelualueet muuttuisivat yhdeksi luokittelukriteeriksi, mikä annetaan uutta viestiä kirjoitettaessa. Käyttöliittymässä oletusarvoisesti käyttäjälle näkyy kaikkien ketjujen yli viimeisimmät ketjut, joihin viestejä on kirjoitettu. Lisätoiminnallisuus olisi jonkinlainen rajoitusehtotoiminnallisuus, minkä avulla käyttäjä voisi sitten laittaa suodatuskriteereitä. Esim. valita vain ne keskustelualueet joita haluaa seurata. Jolloin päälistalle tulisi vain valitujen kriteerien mukaan rajatut viestiketjut. Uutiset olisi yksi luokittelukriteeri, näin uutiset tulisi automaattisesti listalle samalla tavalla kuin muutkin keskustelut. timoh 13:25 3.1.11 Tuosta etusivusta, niin minä kanssa lyön äänen tuolle että siihen näkymään viimeisimmät päivitykset keskusteluista, wikistä ja koodipätkistä. Tosin tämä saattaisi vaatia jonkinlaista "päätoimittaja" -ominaisuutta (vähän moderointia mitä näytetään etusivulla). Uutisiahan voisi vaikka latoa keskusteluihin jos jaksaa. Mutta varmaan suht pienellä vaivalla etusivun saisi aktiivisemmaksi. editoitu: 15:16 3.1.11 Akiro 14:10 3.1.11 Olen jo pidempään miettinyt koko eittämättä vanhentuneen saitin uusimista, irkin puolella on muutama keskustelukin asiasta ollut. Päällimmäisenä mielessä on tällaisen hieman vanhentuneen keskustelualue-systeemin korvaaminen enemmän Stack Overflown tyylisellä ratkaisulla, eli aika pitkälle Jarin kuvaama systeemi paitsi että kategoriat-sana korvataan tagi-sanalla. Asia on aina välillä noussut pintaan ja pari kertaa testattu jopa valmiita systeemejä tohon ja omaakin mietitty. Toistaiseksi ei vaan into/aika ole riittänyt, ja "valmiit" opensource-ratkaisut vähän heikkoja. Runoltaja 21:17 14.1.11 Tää simppeli ulkonäkö on niin kiva kun tulee välillä tuolta surffailemasta tsiigailee... renni 15:01 23.1.11 Yksi ääni lisää nykyselle ulkonäölle. Hyvää ei kannata "parannella". timoh 15:14 25.2.11 Lisään tänne vielä yhden tuoreen blogikirjoituksen aiheesta What is next for message board software? Vaikutti ihan mielenkiintoiselta pohdinnalta. |
![]() Haku
|