Keskustelut - Kommentit & ehdotukset - Toimiiko Mureakuha muillakin välillä tosi hitaasti

editoitu: 09:55 21.11.08
Grez 09:54 21.11.08 
Tässä ainakin parin päivän ajan minulla (useammasta eri paikasta) Mureakuha on toiminut välillä todella tahmaisesti, vaikka muut sivustot toimivat samaan aikaan OK. Ovatko muut huomanneet vastaavaa, vai pitäisikö tutkia omia systeemejä tarkemmin? (Tosin kai sekin jotain kertoo kun alalaidassa lukee "Palvelin väänsi sivua 4.8322s." ihan normaalilla keskustelualuesivulla.
editoitu: 10:00 21.11.08
Akiro 09:59 21.11.08 
Paina keskustelujen etusivulla "merkitse kaikki luetuksi" välillä sen jälkeen kun olet lukenut kaikki itseäsi kiinnostavat. Neonin luettujen seuranta jättää muuten merkinnän kaikista lukemattomista threadeistä hamaan historiaan kantaan, ja sitten parin vuoden päästä käyttäjillä jotka eivät tuota välillä "tyhjennä" tuolla toiminnolla keskustelu-sivut hidastelevat. Ja sitten kun muutama tuollainen käyttäjä surffaa samaan aikaan jumittaa koko mysli.

Pitäisi virittää skripti joka siivoaa x päivää vahnemmat lukemattomat threadit pois ja korvaa foorumikohtaisella merkinnällä (eli käytännössä sama kuin tuo nappi).
Grez 10:05 21.11.08 
Eli ymmärsinkö oikein, että vaikka kaikki alueet näkyvät "sinisinä" niin silti tuon napin painelusta voisi olla hyötyä tietokannan kannalta?
Akiro 10:10 21.11.08 
Periaatteessa ei, mutta sinne on voinut joissain tilanteissa jäädä vanhoja merkintöjä, joten ei se haittaakaan kerran sitä painaa vaikka kaikki ovat "luettuja". Mutta ei siis tarvitse jatkuvasti rämpätä.
Grez 10:13 21.11.08 
Joo no itselläni on ollut tapana päivittäin katsoa alueet jonka jälkeen kaikki on näkyneet sinisenä. Kuitenkin nyt kun käskin tyhjentää kaiken, niin hitausongelma poistui. Eli tosiaan ilmeisesti siellä jotain roikkui. Minun kaltaisen käyttäjän kannalta olisi järkevää jos tuo tyhjentäisi sen automaattisesti, kun päänäkymässä yhtään aluetta ei näy lukemattomana tai ryhmänäkymässä yhtään viestiä ei näy lukemattomana. Mutta eipähän tuo ole, nyt kun asiasta tietää, iso vaiva painaa vaikka päivittäin viestien lukemisen jälkeen kaikki luetuiksi, niin pysyy kanta (osaltani) siistinä.
Lebe80 11:06 21.11.08 
Itsekin aloin merkata, kun tästä aikaisemmin mainittiin muistaakseni irkin puolella. Itselläni oli parin ekan vuoden ajan pari aluetta kokonaan lukematta.
eis 11:33 21.11.08 
Grez: ehditkö jo unohtaa tämän keskustelun aiheesta? :)
editoitu: 11:48 21.11.08
Grez 11:46 21.11.08 
Ehdin unohtaa, koska minulle tuli tuosta keskustelusta käsitys että riittää kun katsoo että kaikki on luettu (kuten olen tehnytkin), eikä tarvitse pohtia että onko siellä jotain roskaa joka ei näy käyttäjälle mitenkään muuten kuin hitautena.

Mietin kyllä tuossa että oliko tästä ollut aiemmin jotain puhetta.. Mutta jos tuosta nyt tulisi tapa klikkailla luetuiksi, niin ehkä muistan sen jatkossa.
eis 13:07 21.11.08 
Grez kirjoitti:
Ehdin unohtaa, koska minulle tuli tuosta keskustelusta käsitys että riittää kun katsoo että kaikki on luettu (kuten olen tehnytkin), eikä tarvitse pohtia että onko siellä jotain roskaa joka ei näy käyttäjälle mitenkään muuten kuin hitautena.

Siis kyllä minulla oli tuon ongelman aikana kaikki luettu koko ajan, tapaan vain ihan oikeasti käydä lukemassa joka threadin ilman et klikkailisin luetuksimerkkausta, mikä sit aiheutti tuon ongelman.
Akiro 15:02 21.11.08 
Tein nyt skriptin joka siivosi noita vanhimipia mäkeen. 30k riviä se siivosi :-) Jos jollakulla näkyy joku epämääränen foorumi/threadi lukemattomana painaa vain kerran sitä merkitse luetuksi nappia alueen/keskustelujen etusivulla.