Keskustelut - C/C++ - kääntäjä ongelma?

noname 12:11 25.7.02 
miten saisin asennettua djgpp:n win xp:lle. olen hakenut kaikki tarvittavat tiedostot ja purkanut ne C:\\djgpp. mitä pitäisi tehdä seuraavaksi?
Santzes 13:01 25.7.02 
Originally posted by noname
miten saisin asennettua djgpp:n win xp:lle. olen hakenut kaikki tarvittavat tiedostot ja purkanut ne C:\\djgpp. mitä pitäisi tehdä seuraavaksi?

Sitten asetat ympäristöasetukset. Ne löytyy jostain Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -> Lisäasetukset.. PATHin perään pitää laittaa ;c:\\djgpp\\bin ja sitten lisäät DJGPP-ympäristömuuttujan, joka sisältää c:\\djgpp\\djgpp.env
noname 13:10 25.7.02 
Originally posted by santzes

Sitten asetat ympäristöasetukset. Ne löytyy jostain Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -> Lisäasetukset.. PATHin perään pitää laittaa ;c:\\djgpp\\bin ja sitten lisäät DJGPP-ympäristömuuttujan, joka sisältää c:\\djgpp\\djgpp.env

laitoin ne jutut: my computer-->properties-->advanced-->environment variables. menikö oikein? ja millä komennolla saan ohjelmat käännettyä?
weicco 13:27 25.7.02 
sieltä c:\\djgpp\\bin hakemistosta löytyvät kaikki tarvittavat ohjelmat
Santzes 16:45 25.7.02 
Originally posted by santzes

laitoin ne jutut: my computer-->properties-->advanced-->environment variables. menikö oikein? ja millä komennolla saan ohjelmat käännettyä?

Meni.
gcc.exe:llä käännetään ohjelmat, tyyliin gcc -o ohjelma.exe ohjelma.c
noname 20:33 25.7.02 
ei onnistunut... missä se DJGPP-ympäristömuuttuja on?
noname 20:49 25.7.02 
kun yritän kääntää tulee viesti: ´gcc`is not recognized as an internal or external command:::
Torak 01:42 26.7.02 
Eli DJGPP ympäristömuutuja pitää luoda (lisätä listaan). Myös PATH ympäristömuuttujassa voisi vilkaista koska siinä on jotain häikkää koska GCC ei käynnisty. Polut täytyy erotella -> ; merkillä toisistaan.
noname 11:19 26.7.02 
no nyt mä pääsin jo vähän pidemmälle, mut nyt tulee viesti: environment variable DJGPP points to corrupt file ´c:\\djgpp\\djgpp.env`.
noname 14:02 26.7.02 
nyt se sanoo tämmöstä auttakaa..

C:\\djgpp\\my>gcc -o h.exe h.cpp
In file included from c:/djgpp/lang/cxx-v31/backward/iostream.h:31,
from h.cpp:3:
c:/djgpp/lang/cxx-v31/backward/backward_warning.h:32:2: warning: #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 o
f the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <sstream> instead of the deprecated header <strstream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.
h.cpp:6: `main\' must return `int\'
Torak 18:15 26.7.02 
Varoitus vanhan tyyppisestä C++:sta.
Eli nykyään ei käytetä .h tarkenninta otsikkotiedostoissa. Nopea ratkaisu on määritellä sama uudestaan uuden mukaiseksi:

#include<iostream>
using namespace std;

Tai tarvittavat näkyvyys alueet erikseen:
using std::cout;

void main() ... Aiheuttaa varkoituksen kanssa. Koska standardi sanoo että main palauttaa int tyyppisen luvun:

int main()
{
return 0;
}
noname 11:39 27.7.02 
voisitko pistää sen \"hello world\" ohjelman mulle ku en saa toimimaan... (valittaa:syntax error befor ´{` token)
Anylo 09:49 1.8.02 
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char* *argv)
{
cout << \"Hello, world!\" << endl;
return 0;
}