| Uutiset | Koodikirjasto | Wiki | Keskustelut | FAQ | Info |
Keskustelut - PHP - Sähköpostin lähetys PHP:llä itse valitsemaan osoitteeseen??jeane 17:40 15.10.09 Hei, olen aloittelija PHP:n alalla, ja tarkoitus olisi tehdä web-lomake, jolla voisi lähettää sähköpostia käyttäjän itse valitsemaan sähköpostiosoitteeseen..olen yrittänyt koluta netistä jotain ohjetta, mutta olen vain löytänyt palautelomakkeita, joissa on vastaanottajana yksi tietty ja sama osoite, lomakkeen tekijän osoite.. Osaisiko joku auttaa ja selittää miten sähköpostin lähetyskoodi tehtäisiin, niin että aloittelijanakin ymmärtäisin? :) Kiitos hirmuisesti etukäteen! editoitu: 20:15 15.10.09 atlaz 20:13 15.10.09 Esimerkiksi mailinlahetysformi.html HTML ja tiedostoon sendmail.php PHP <? if((isset($_POST['vastaanottaja'])) && (isset($_POST['viesti']))) { $vastaanottaja = $_POST['vastaanottaja']; $aihe = $_POST['aihe']; $viesti = $_POST['viesti']; $headers = 'From: lahettajan@sahkoposti.fi' . "\r\n" . 'Reply-To: lahettajan@sahkoposti.fi' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); mail($vastaanottaja, $aihe, $viesti, $headers); ?> Mailisi lähetettiin osoitteeseen: <? echo $vastaanottaja; } ?> Koodi ei sovi sellaisenaan mihinkään käyttöön, paitsi esimerkkinä sinulle ja se saattaa olla turvaton. Edit: Tämmöisenä se on myös tosi inhottava ja vaarallinen, koska ilkeä setä spammaaja ottaa tän koodipätkän käyttöön sun sivulla ja käyttää sitä spammatakseen ihmisiä ihan tolkuttomasti sun laskuun. Joten ethän käytä tätä tällaisena. jeane 22:47 15.10.09 Kiitos!! Juu en aio käyttää vielä missään julkisesti, harjoituksen vuoksi vaan halusin tietää kuinka voisi tehdä. :) poistettu 12:06 16.10.09 Mitä varmistuksia tommoseen lomakkeeseen voisi tehdä? Itse tein vastikään yhden tuollaisen lomakkeen ja laitoin siihen ainakin viestiä/minuutti tarkistuksen sekä syötteiden puhdistuksen... crash 13:20 16.10.09 Kirjautuminen / anonyymeille captcha. poistettu 21:51 17.10.09 hm, kumpikaan ei oikein ole vaihtoehto... eli ei mitään sellaisia, jotka hankaloittaa käyttöä, vaan sellaisia toimenpiteitä, mitkä eivät näy käyttäjälle. editoitu: 12:40 18.10.09 eis 12:36 18.10.09 Spämmin tarkistukseen maileista on esim Akismet. Muitakin vastaavia on, ja Akismet on herättänyt myös kritiikkiä. Kontentin tarkistuksen lisäksi voit lähteä käyttäjille näkymättömästi leikkimään hidenfieldeillä/cssllä/javaskriptillä niin ettei mikä tahansa skripti saa sillä lähetettyä, mutta aina spämmäri voi käyttää jotain oikeaa selainta matkivaa järjestelmää, joten sellaisesta jonkun verran oletettavasti pääsee läpi kuitenkin. editoitu: 13:51 18.10.09 Runoltaja 13:50 18.10.09 Tuossa esimerkkiä http://davidwalsh.name/php-email-validator-mx-dns-record-check Piti joskus tehdä tarkistus jossain seminaarissa annettujen 5000-10 000 spostin hyvyys. Eli sieltä sitten napattiin pois myös todennäköiset kököt tyyliin a@bc ja a@b.fi ja sitten mx-tarkistus ja sitten tietenkin regilaaria expressiooonia väliin tai ennen. Oikein hyvä oli, että spostit tallennettiin kantaan, niin niitä pystyi sitten tarkastelemaan ja koodia virittelemään ja huomauttamaan jos oli jo samaa spostiosoitetta jne. Myös tarkistus, että onko postissa vaikka yli kolme linkkiä ja ehkä myös ikäviä sanoja niin tiputtaa spämmäilijöitä. Mutta joo tiputettuja ja hyväksyttyjä kannattaa seurata. Eli siinä jotain sekavaa ideaa. Aina on hyvä löytää oikea suhde neuroottisuuden ja käytettävyyden välille :) |
![]() Haku
|