| Uutiset | Koodikirjasto | Wiki | Keskustelut | FAQ | Info |
Keskustelut - PHP - pdf-tiedoston tekstin väri, kun pdf luodaan PDFTable:llaGugu 14:49 17.12.07 Eli olen kopsannu pdf-tiedoston tulostuksen osoitteesta http://www.vanxuan.net/tool/pdftable/ Kaikki toimii niinkuin pitääkin, mutta nyt olis tarvetta lisätä tuohon ominaisuus jolla sais solujen sisällä olevan tekstin väriä muutettua halutuksi. Olen aikani värkännyt, mutta aina tekstin väri vaihtuu koko pdf-tiedostossa, ei siis pelkästään vain yhdessä taulukon solussa. Olen koittanut laittaa $this->SetTextColor(0,0,0); vähän joka paikkaan, mutta kun ei niin ei. Hirveästi en näitten pdf-tiedostojen kanssa ole värkkäillyt, niin ei oikein tiedä miten tämä pitäis hoitaa. editoitu: 15:37 17.12.07 Akiro 15:36 17.12.07 Tuo käyttää näköjään fpdf:ää. Se pitää muuttaa takaisin kans, muutenhan se käyttää sitä sit jatkossa joka paikassa.. Eli rautalankaa: $pdf->SetTextColor(0,0,0); $pdf->Write("Tekstiä mustalla"); .... $pdf->SetTextColor(255,255,255); $pdf->Write("valkosella"); ..... $pdf->SetTextColor(0,0,0); $pdf->Write("Tekstiä mustalla"); Gugu 07:14 19.12.07 Aikani ku taistelin, niin johan sain toimiin. rainmikko 09:42 19.12.07 Kerro ratkaisu meille muillekin vai oliko ratkaisu tuossa Akiron viestissä? Gugu 14:02 19.12.07 Eli ensin lisäsin _tableParser functioon case 'td': . . . if (isset($a['width'])) $c['width'] = $a['width']; if (isset($a['height'])) $c['height'] = $a['height']; // Tämä siis ottaa <td color="#ccccccc"> tagin sisältä värin if (isset($a['color'])) $c['color'] = $a['color']; Sitten functioon _tableWriteRow lisäsin // Tässä yläpuolella on bgcolor määriteltynä //txtFill $txtfill = isset($c['color']) ? $c['color'] : (isset($table['color'][$i]) ? $table['color'][$i] : (isset($table['color'][-1]) ? $table['color'][-1] : 0)); if ($txtfill){ require_once($this->fpdfpath.'color.inc.php'); $color = Color::HEX2RGB($txtfill); $this->SetTextColor($color[0],$color[1],$color[2]); $this->issetfont=true; } else{ require_once($this->fpdfpath.'color.inc.php'); $this->SetTextColor(0,0,0); $this->issetfont=true; } Tässä siis kun lisäsin tuon $this->issetfont=true; nuille perään, niin tekstin värin voi määrittää td-solulle. Ilman tuota kaikki tekstit muutui saman väriseksi. |
![]() Haku
|