| Uutiset | Koodikirjasto | Wiki | Keskustelut | FAQ | Info |
Keskustelut - Yleistä Höpinää - Ongelma Razer Diamondback -hiiren kanssaempty 13:57 9.4.07 Eli mikähän mahtaisi olla ongelmana kyseisen hiiren kanssa: Hiiri kytketään normaalisti koneen USB-porttiin, ja toimii muuten hyvin, mutta sitten välillä kuuluu windowsin tuttu "bilim" ääni, ikään kuin jotakin otettaisiin irti USB-portista. Hiirestä räpsähtää sähköt poikki eikä hiiri tietenkään liiku. Sitten joissakin tapauksissa heti parin sekunnin perään kuuluu uusi ääni, hiiri "kytkeytyy" uudestaan kiinni porttiin, ja kaikki toimii normaalisti. Joskus pitää manuaalisesti repiä hiiri irti USB-portista ja kytkeä se kiinni takaisin ja taas kaikki toimii niinkuin pitääkin. Ongelma tapahtuu täysin satunnaisesti, myös silloin kun hiirtä ei liikuteta. Ajurit on päivitetty, ja ongelma esiintyy koneen kaikissa kolmessa USB-portissa. Minulla ei ole toista usb-hiirtä joten en voi koittaa onko vika itse hiiressä. tino 14:58 9.4.07 Onko koneessa kiinni muita USB-laitteita? empty 18:12 10.4.07 Joo microsoftin langaton näppis / hiiri tukiasema on viereisessä portissa, tosin en käytä tätä langatonta hiirtä kun en siitä itse yhtään pidä. Langatonta näppäimistöä sen sijaan käytän kokoajan. Langattoman hiiren patterit on revitty irti, joten se tuskin lähettää mitään omaa signaaliaan tähän päälle. eis 11:01 11.4.07 Windowsin power management-asetukset on asennossa joka katkaisee virrat usb-laitteilta "säästääkseen sähköä"? Ks. Device Manager / USB root hub / Properties / Power management / Allow the computer to turn off this device to save power editoitu: 23:31 11.4.07 empty 23:05 11.4.07 Oli päällä kyllä, mutta jos hiiri on käytössä niin miksi tuo sitä silloin sammuttelisi :D Otinpas kokeeksi pois, koitetaanpa! Edit: tekee vieläkin samaa, ei auttanut! editoitu: 23:37 11.4.07 d0ggie 23:37 11.4.07 Kokeile huviksesi jossain muussa koneessa, jos tekee samaa niin voi olla että esimerkiksi johto on viallinen (kontaktihäiriö). Jos taas ei tee, niin sinun USB-liittimessä voi olla häikkää (tai sitten esim. ajureissa). |
![]() Haku
|