| Uutiset | Koodikirjasto | Wiki | Keskustelut | FAQ | Info |
Keskustelut - Web-ohjelmointi - DHTML LomakeJaarru 16:10 6.9.10 Moro! Osaisko kukaan auttaa minua tällaisessa dynaamisen lomakkeen teossa, mulla on noussu itsellä tie pystyyn tämän kanssa. Olen luomassa ihan peruslomaketta mihin syötän esim. Nimeni ja ikäni. Minun pitäisi tehdä tästä lomakkeesta sellainen että kun olen syöttänyt tiedot painan nappia: Tallenna, tämän jälkeen ohjelma heittäisi tiedot esim. alle näkyville ja talteen, tyhjentäisi kentät ja sen jälkeen voisin syöttää taas uudet tiedot. Tätä kyseistä prosessia voisi toistaa rajattomasti, eli syöttää vaikka 10 nimet ja iät ja ne kaikki syötetyt olisi taltioituneet näkyville allaolevaan esim. laatikkoon tai vastaavaan. Tämä on toteutettavissa javascriptillä, mutta en löydä mistään hyvää esimerkkiä enkä meinaa päästä asian kanssa alkuun. terveisin jari Grez 16:14 6.9.10 Jaarru kirjoitti: No pelkällä asiakaspään javascriptillä niitä tietoja ei kyllä oikein saa minnekään järkevästi talteen pysymään.Tämä on toteutettavissa javascriptillä Jaarru 16:20 6.9.10 Grez kirjoitti: Jaarru kirjoitti: No pelkällä asiakaspään javascriptillä niitä tietoja ei kyllä oikein saa minnekään järkevästi talteen pysymään.Tämä on toteutettavissa javascriptillä Tästä olisi tarkoitus tulla ihan lomake joka lähetetään esim. php llä sähköpostiin. Onko niitä tietoja mitenkään mahdollista siirtää esim toiseen laatikkoon? Ei niitä tarvi tallettaa pitemmäksi aikaa ainoastaan siksi ajaksi kunnes send-nappia painetaan ja tiedot lähtee sähköpostiin. editoitu: 16:29 6.9.10 tsuriga 16:27 6.9.10 Ja sit kun selain kaatuu niin kiroiluttaa. Jos ei haittaa, niin suoraviivainen document.getElementById('boksi').textContent = document.getElementById('tekstiboksi').value auttanee alkuun. Crossbrowseria saa aikaan jollain kirjastolla (jQuery/MooTools/Prototype), ja helpottaa myös AJAX-kikkailuja tarvittaessa. Grez 16:41 6.9.10 Jos siinä kerran voi käyttää PHP:tä ja se on tarkoitus PHP:llä lähettää eteenpäin, niin miksi se sitten edes pitää tehdä javascriptilla? Toisaalta jos haluaa javascriptillä tehdä, niin eikö näppärämpää olisi vaan lisäillä niitä kenttiä sitä mukaa kun niitä syötetään, niin ei tarvitsisi painella mitään "lisää" namiskoita välissä ja tunti sitten syötettyjäkin olisi edelleen helppo korjata jos olisi jotain virheitä. Jaarru 16:59 6.9.10 Grez kirjoitti: Jos siinä kerran voi käyttää PHP:tä ja se on tarkoitus PHP:llä lähettää eteenpäin, niin miksi se sitten edes pitää tehdä javascriptilla? Toisaalta jos haluaa javascriptillä tehdä, niin eikö näppärämpää olisi vaan lisäillä niitä kenttiä sitä mukaa kun niitä syötetään, niin ei tarvitsisi painella mitään "lisää" namiskoita välissä ja tunti sitten syötettyjäkin olisi edelleen helppo korjata jos olisi jotain virheitä. Niin toki, yksi ratkaisu on myös dynaamisesti laajeneva lomake, olen kokeillut myös sitä. Jos löytyy joku hyvä idea php llä tohon tietojen pistämisestä laatikkoon niin laittakaa tulemaan esimerkkiä. Jaarru 19:07 6.9.10 Ongelmat ratkaistu ! tosta linkistä löysin kaiken tarpeellisen, siellä on kaikenlaista jos jollain on samanlaisia ong kuin minulla ! http://developer.apple.com/internet/webcontent/dynamicforms.html raspi 19:23 6.9.10 HTML5 tukee selaintallennusta - http://slides.html5rocks.com/#slide7 |
![]() Haku
|