| Uutiset | Koodikirjasto | Wiki | Keskustelut | FAQ | Info |
Keskustelut - Visual Basic / C# / .NET - Softa kaatuilee Vistassaquerilla 11:55 28.3.08 Onko Vistan ja Visual Studio 2005:lla tehtyjen softien välillä jotain yhteensopivuusongelmia? Firmassa muutamalla tyypillä on Vista-koneet ja siellä saattaa tulla ihan hämäriä kaatumisia, kun taas XP-koneissa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Hetken tuossa googletin ja törmäsin juttuun jossa neuvottiin ajamaan softat Administrator-oikeuksilla, voiko kyse olla tuosta? Ja jos näiden välillä on jotain yhteensopivuusongelmia niin onko siihen olemassa mitään korjauspakettia? editoitu: 13:03 28.3.08 pierutyynykäs 12:57 28.3.08 Ilman virheilmoituksia on mahdotonta sanoa mikä on vialla. Jos ohjelma käyttää tiedostoja mihin sillä ei ole oikeuksia, niin se voisi olla hyvä kaatumisien aiheuttaja. Eli käytetään profiilia tai temppiä asetus- tai väliaikaistiedostojen tallennuspaikkana, ei program filesiä. Toki verkkokäyttäjätilin kanssa profiilin käyttö voi tietää ongelmia jos filet ovat suuria. Softat pitäisi muutenkin suunnitella niin että user-tasoinen käyttäjä pystyy käyttämään sitä. Helpointa on itse kehitysvaiheessa olla kirjautuneena peruskäyttäjätilillä, niin virheet huomaa saman tien. Tai ainakin testata softa aina persukäyttäjänä. Jos admintasoisia toiminto softassa tarvitaan, eikä oikeuksia käyttäjällä ole, pitää siihen osata varautua. Kuten disabloimalla kontrollit mitä ei saa käyttää tms., ja/tai pistämällä ilmoitusta että tarvitaan admin-oikeuksia. Harva ohjelma tarvitsee admin-oikeuksia, tosin. weicco 13:48 28.3.08 Niin siis yhteensopivuusongelmia noilla kahdella ei ole. Kyse on ihan siitä mitä itse softa tekee. eis 14:32 28.3.08 Softa voi esim päivitellä statustekstiään lennossa, mikä ainakin jossain vaiheessa oli ongelmallista vistassa, mutta toimi ongelmitta aiemmissa windowsversioissa. querilla 14:36 28.3.08 No virheilmoitukset ei ole koskaan vakiota. Pierutyynykkään selostuksen perusteella kyse voi olla sitten noista käyttäjäoikeuksista, softassa pyöritellään jonkin verran tiedostoja(väliaikais- ja pysyviä). XP-kone itsellä on ja ihan peruskäyttäjänä kirjaudun sisälle enkä ole mitään virheitä saanut tässä ainakaan aikaan. Ilmeisesti asiat on tehty Vistassa hieman tiukemmiksi. feenix 15:09 28.3.08 Aika paljonkin tiukemmiksi. Nimim. juuri tutkaillut miksi Vistakoneessa muuttuu rekisterin eräs oikeusasetus satunnaisin väliajoin erilaiseksi eikä softa toimikaan. Nyt menee nätisti MSI-paketin kautta, jos siellä joku systeemi korjailee noita asennuspaketin mukaisesti takaisin. Mutta temppitiedostoja ja muita ei tosiaan ikinä muualle kuin temppiin ja muut talletellaan sitten käyttäjän kotihakemistoon tai hakemistoon jonne on asennuspaketissa annettu oikeudet. weicco 15:45 28.3.08 Environment.GetFolderPath(..) auttaa löytämään oikeat polut :) feenix 16:11 28.3.08 Ja Path.GetTempFile() jne on ystävämme neau33 16:15 31.3.08 Ei muuten kaatuile - ainakaan minulla! pierutyynykäs 10:38 1.4.08 neau33 kirjoitti: Gratz.Ei muuten kaatuile - ainakaan minulla! |
![]() Haku
|